Chokladformar MED Hallon

2011-12-01 - 21:36:21

Här har jag gjort kladdkaka i formar med lite söta bär. Med en klick lättvispad grädde blir det en fin dessert.



  1. 100 g smör
  2. 2 dl strösocker
  3. 3/4 dl kakao
  4. 1 tsk vaniljsocker
  5. 2 stora ägg
  6. och lite hallon eller några andra bär

 

 

1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Smält smöret i en kastrull. Låt svalna en aning.
3. Tillsätt socker, kakao, vaniljsocker och vetemjöl (OBS! på bilden har jag fullkorns vetemjöl. Det skall det EJ vara!)


4. Blanda saman och tillsätt äggen. Rör samman.
5. Fördela smeten i formarna, som inte behövs smöljas.
6. Grädda mitt i ugnen i 5 minuter. Lägg bär i varge form,grädda i ytterligare ca 5 minuter.
De ska vara lie kladdiga i mitten när som är redo att tas ut.
och nu kommer denna delen som många glömmer...
Låt kallna i kylskåpet.

 


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0