Dag 1- Onsdag- 13juli & Bok

2011-07-18 - 16:12:38

Hej !!!

Håppas ni har det bra.

Vi har stanat vid en camping nu som heter Edsvikscamping. Det är 20 grader i lusten och 20 grader i vattnet (havet) Här är en karta på vart vi är. (BILD)

Jag och Malin har varit och badat jätte mycket i dag för det är så kul för dom har ett hoptorn. Det är licksom en hög brygga som det går ner lite stegar här och var, det är två olika hoptaker. Det är en trampolin som är typ som 2:an. Och en 3:a. Det är jätte salt vatten här så det är jätte äkligt och klabigt när man har gått upp. Bode på huden och i håret som är värst. Det är gratis dusch för ni som är ute på campingar vet säkert att det nästan altid kostar att duscha så man måste trycka på en grej med ett kort för att få varmvatten osv. Men här är det gratis. Och då kanske man tycker att det är jätte bra. Det tyckte vi också... innan vi skulle på och duscha. För vi märkte att det är en jätte dålig stråle. Och jag som har så tjokt hår är det jätte jobbigt att få ur schampot och balsamet.

(BILD)

Imon ska vi in till Strömstad. Det kommer la bli "intresant". Jag kommer ta lite kort i mon så ni får se hur det ser ut för jag vet att inte alla har vrit här uppe. Vi kom hit kl 13.00 & Nu är kl 22.06.

Jag har börjat läsa en bok. Denheter Bara för en sommar. Så här står det på baksidan:

Deras första möte var inte så väsrt romantiskt – de blev bekanta med varandra bara för att Melanies lillebror råkade slänga sin frisbee i huvudet på Justing. Men så småningom blev allt anolunda, och sommaren såg ut att arta sig till en av de mest underbaraste som Melanie någonsin hade upplevt.

Det var bara det att alla somrar någon mång måste ta slut. Och Melanie visste mycket väl att när augusti var till ända, skulle hon själv vara ett minne blott för Justin. Deras kärlek var en sommarsaga -det hade han själv sagt. Men Melanie kunde inte glömma pojken från sin sommarö......

Jag tycker att den värkar jätte bra. Jag gillar nämligen romaner eller ungdomskärleks böcker och filmer. Jag tycker att dom är så sorliga med det är inte så att jag sitter och gråter nej nej. Jag är bara på 2 kapitlet så jag kan inte säga så mycket mer om den saken. Men jag kommer säker spela in en video eller nått när jag har läst ut boken och berätta litte mer om vad jag tyckte om den.

Ps. Författaren heter Ann M. Martin

 

Jag har inte så mycket mer att skriva nu. Jag ska iväg och ta litte kort i mon på hopptornet så ni får se hur det ser ut. Jag sitter nu i förtältet men jag ska gå in ni för det börjar bli kalt.

Jag tror faktist att jag ska fortsätta på boken.

PUSS & KRAM / HANNA

Postat av: Johanna

Hej!

Hittade din blogg nu när jag googlade efter boken Bara för en sommar som du just läst :) Har letat efter den jättelänge och undrar om du vill sälja den till mig när du läst klart den???? Du kan ju maila mig. Mvh Johanna [email protected]

2011-08-22 - 20:48:51

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0