Dag 4-lördag 16juli

2011-07-18 - 16:14:55

Hej!!!!

Idag var jag i Norges huvudstad Oslo.

Det var jätte coolt för på vägen till Oslo så måste man betala för att köra på en väg /E6 från sunersund/ så då ska man köra in igenom en port eller något liknade och ge dom 20-25 norska kr. Det tog 3 timar med bil att åka till Oslo från csampingen.

När vi hade kommit in i Oslo så var det så konstigt första intryck jag fick. För dom byggde hus och saker så det var mycket rondeler och extra vägar.

(bilder)

När vi var inne i centrumet. På torget. Så var det mycket uteliggare som tiggde i en hatt eller en mcdonals läsk byrk. Men det var så kul för det var många gubbar som hade målat sig som statyer och så fick man skaka hand och krama dom.

(bilder)

När vi hade parkerat bildn så kom vi in i ett jätte stort köpcente. Det var ca 3 våningar som man såg golv till tak. Det var jätte häftigt för jag har aldrig varit inne i et sånt köpcenter innan.

Vi gick längs Kal-johan upp till slottet

(bilder)

Sen gick vi litte i en park.

(bilder)

Så gick vi och kollade litte på husen och slottet.

Sen skulle vi leta efter en resturang att ätta. Först gick vi och kollade efter en resturang i sekert 45-60 min för en pizza tex kostar ju mellan 60-90 kr här hemma. Och då blir det ju tex 70x4 för vi är 4. 70x4=280 + drika 20x4=80. Då kostar det i sverge ca 360 att ätta pizza.

Men i Norge blir det när man har plusat på att priserna är högre i norge + för att få tex 1n 100lapp i nårge måste jag ge ca 120 + drika och multiplicerar det med 4 så slir det ca 250x4=1000.

(OBS!!Nu räknade jag i svenska pengar)

Skille det då kosta oss 4 1000 kr ihop att få varsin pizza och en litten läsk 1000 kr. NEJ JAG SKULLE INTE TRO DET MED DOM PENGAR VI HADDE MED OSS

Så vi gick på BurgerKing.

(övriga bilder & Videor)

Sen när vi skulle till bilden så blev jag av målad av en av alla typ 6 konstnärerna som satt på gatan. Det kalades en karikatyr.

(bild)

Sen åkte vi hem igen i 3 timars bilresa igen!!!!

Och stanade på någon äklig rastplats BLÄÄÄÄ!!!


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0