Hanna :love: Jag

2011-10-21 - 18:35:48

image description

Det här med att vara naturlig, utan smink och annat bajs,
vad hände med det? Hela sommaren och i majoriteten av
"perioderna" i mitt liv så är det så här jag är. Osminkad,
ostylat hår och ja...naturlig helt enkelt. Fast nu sedan
skolan började igen efter sommaren så har jag börjat
sminka mig, nästan varje dag!? Det är inte likt mig ju.
Jag använder ju dock bara concealer, mineralfoundation
och vårdande mascara som ger fransarna näring till och
med, men ändå. När man tänker efter varför man sminkar
sig så är det oftast för att vara snygg för någon annan.
Man säger ju att det inte är så det ska vara och att man
bör göra saker för sig själv osv, men det är ju faktiskt
oftast så att man sminkar sig för att se så bra ut man bara kan,
vara "sitt snyggare jag" för att imponera på någon annan.
Det är ju dumt om man tänker efter, men å andra sidan kanske
det är något bra? Om man hela tiden anstränger sig lite extra
för att se så bra ut man kan, oavsett om det är för någon annan
eller en själv, så mår man väl lite bättre? Att känna sig "lite snyggare" varenda dag är väl något bra, eller?



Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0